Uwaga na oszustów podających się za pracowników banku

Vishing polega na podszywaniu się pod osobę pracującą w danej instytucji, aby zdobyć zaufanie ofiary i wyłudzić od niej poufne dane.

Oszuści dzwonią pod pretekstem np. weryfikacji zmyślonej transakcji, zablokowanego rachunku, lub pomocy w inwestycji i zakupu kryptowaluty.

Pamiętaj!!!

Pracownik banku NIGDY NIE MOŻE ŻĄDAĆ:

  • instalacji aplikacji do zdalnego pulpitu np. AnyDesk lub QuickSupport TeamViewer na Twoim komputerze lub smartfonie,
  • podania kodu BLIK lub loginu i hasła do logowania do serwisu bankowości internetowej lub danych do połączenia aplikacji bankowej,
  • pełnych danych karty płatniczej, jej daty ważności oraz kodu CVV2/CVC2,
  • wykonania jakiegokolwiek przelewu,

ZACHOWAJ ZDROWY ROZSĄDEK. CHROŃ SWOJE DANE.